Od czego zależy cena OC

Wiek, doświadczenie w kierowaniu samochodem i historia ubezpieczenia to nie jedyne składniki, które formują cenę polisy. Jednakowo znaczące jest to, którym podróżujesz pojazdem, a niewątpliwie, jaką ma on objętość silnika. Im jest większa, tym więcej zapłacisz za polisę. Już na etapie nabycia samochodu zastanów się, czy potężne auto będzie Ci konieczne. Rzecz jasna, w sytuacji, gdy obligatoryjnie musisz jeździć autem terenowym z potężną objętością silnika, nie namawiamy Cię do zmiany woli. Licz się natomiast z tym, że za polisę odpowiedzialności cywilnej będziesz musiał zapłacić wyraźnie więcej niż za polisę na mały, miejski pojazd.

Z jakiego powodu pojemność silnika ma znaczenie przy OC?

Właścicielom samochodów z sporą pojemnością silnika przypisuje się wyższe niebezpieczeństwo uczynienia zgłoszenia. Przy większej objętości samochód potrafi osiągać większą prędkość. Towarzystwa ubezpieczeniowe przyjmują dlatego też banalne przypuszczenie: każdy kto ma takiego rodzaju pojazd, wcześniej czy później będzie chciał przetestować jego potencjał na drodze.

Za jaką pojemność trzeba zapłacić najdroższą składkę?

Koszt polisy OC dla pojazdu z pojemnością silnika ponad 3500 cm3 potrafi być ponad 60% większa niż dla samochodu z objętością poniżej 1000 cm3.
W I półroczu minionego roku kierowcy aut płacili średnio za ochronę odpowiedzialności cywilnej:
•    631 zł przy pojemności silnika do 1,0,
•    732 zł / poj. 1,0 do 1,8,
•    797 zł / poj. 1,8 do 2,5,
•    952 zł / poj. 2,5-3,5,
•    1025 zł / poj. powyżej 3,5.
Mając na względzie wyżej wymieniony podział łatwo nadmienić, że cena odpowiedzialności cywilnej nagle rośnie przy objętości silnika ponad 2500 cm3.

Wiek kierowcy a pojemność silnika

Czy zwyżki za auto z ogromną pojemnością silnika są te same dla młodych i starszych kierowców samochodów? Zrealizowaliśmy kalkulację stawek OC na przykładzie dwóch właścicieli pojazdów w różnym wieku. Obaj kierowcy posiadają identyczny samochód: Volkswagena Golfa z 2007 roku (w  momencie kalkulacji przerabialiśmy jednie objętość jego silnika).
Doświadczony 45-letni właściciel z maksymalnymi ulgami zapłaci za najtańsze OC odpowiednio:
•    poj. silnika 1,4 / 487 zł,
•    poj. 2,0 / 592,
•    poj. 3,2 / 747 zł.
Z kolei 19-latek który od dwunastu miesięcy posiada uprawnienia do prowadzenia samochodu i nie ma nadal zniżek w OC powinien się liczyć ze stanowczo wyższą stawką za obligatoryjne ubezpieczenie:
•    poj. 1,4/ 2424 zł;
•    poj. 2,0/ 3061 zł;
•    poj. 3,2/ 3616 zł.
Ja można zauwazyć różnica pomiędzy najtańszym i najdroższym OC dla młodocianego użytkownika wynosi ok 50%. W sytuacji 45-latka cena wzrosła podobnie, a więc wartości zwyżek są zbliżone, ale tylko procentowo.

Dla kogo zatem auto z dużą pojemnością?

Tak młodzi, jak i doświadczeni kierowcy samochodów muszą zapłacić więcej za asekurowanie auta z znaczącą pojemnością silnika. Aczkolwiek najmłodsi posiadacze winny w związku z tym wyjąć z portfela definitywnie więcej gotówki. Z tej przyczyny, to zasadniczo oni muszą pomyśleć, czy nie lepiej na początek kupić niewiele “słabszy” pojazd.
A co z właścicielami, którzy posiadają w tym momencie samochód z dużą objętością silnika i nie zamierzają go zmieniać? Proponujemy im porównanie ofert kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych i wybór tego, jakie będzie najmniej surowe w ocenie niebezpieczeństwa ubezpieczeniowego.

                            

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes